«Αν δεν πας Ασία δε θα δεις τίποτα διαφορετικό» μου είχε πει ο πατέρας μου, που είχε γυρίσει όλο τον κόσμο. Σαν κόρη καπετάνιου, το φευγιό είναι στο αίμα μου. Κάποια στιγμή οι φίλοι με αποκαλούσαν «ο παράξενος ταξιδιώτης». Μετά ήρθε η πανδημία και τα ταξίδια έγιναν νοητά. Ο υπολογιστής έγινε το όχημα προς τον επόμενο σταθμό και το shopping πιο εύκολα από ποτέ.
Σε μια τέτοια αναζήτηση νέου προορισμού ονειροπόλησης έπεσα πάνω στο myhallyu.com και κόλλησα. «Αφέσου στο κορεάτικο κύμα» γράφει και ενστικτωδώς σερφάρω. Μέχρι τώρα το μόνο που γνώριζα για τη χώρα ήταν αυτοί οι BTS, το viral, ποπ συγκρότημα που εκθρόνισε από την κορυφή τη Ριάνα, σε μια νύχτα, το 2018, ενώ σήμερα ανανεώνουν τη συνεργασία τους με τη UNICEF βοηθώντας στον τερματισμό της βίας και της παραμέλησης των παιδιών.
Αυτό, συν τα πορσελάνινα δέρματα των γυναικών της Κορέας και το ότι εάν εδώ, στην Αθήνα, η ώρα είναι 4:13 το μεσημέρι εκεί είναι 11:13 το βράδυ. Για τον τρελό της Βόρειας Κορέας του αποκλεισμού και της αυστηρής πειθαρχίας δεν έχω να πω τίποτα. Έτσι κι αλλώς το παιχνίδι της ζωής παίζεται στην εξωπραγματική Σεούλ, που το όνομά της σημαίνει «κύρια πόλη».
Το ψάχνω λίγο παραπάνω και φτάνω στην ιδρύτρια του σάιτ, την Ντομένικα Δανιήλ.
«Αρχικά είχα τη χαρά να δουλέψω για ένα χρονικό διάστημα στο χώρο, όντας στο εμπορικό κομμάτι μεγάλης εταιρείας, οπότε είχα πάρει μια πρώτη γεύση και αίσθηση» λέει ενώ συστήνεται. «Επί του προσωπικού, ανέκαθεν μου άρεσε να παρακολουθώ τις τάσεις, τις εξελίξεις, να διαβάζω, να ανακαλύπτω νέους σχεδιαστές και να πειραματίζομαι με το στυλ και το ύφος των ρούχων για αυτό και δεν σκέφτηκα δεύτερη φορά το τόλμημα με το My Hallyu. Η κορεάτικη μόδα με συνεπήρε αμέσως και με προκάλεσε να την ανακαλύψω».
«Το My Hallyu για μένα προέκυψε απόλυτα φυσιολογικά, μόλις ανακάλυψα τη μαγεία της κορεάτικης μόδας και την απουσία της από την ελληνική αγορά. Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Αφορμή για να έρθω σε επαφή και να γνωρίσω την κορεάτικη κουλτούρα ήταν το πρώτο korean drama που είδα. Αμέσως εντυπωσιάστηκα από τη μόδα και τη γενικότερη αισθητική. Γρήγορα άρχισα να ψάχνω, να διαβάζω και να μαθαίνω όσο περισσότερα γίνεται γύρω από αυτό και προς μεγάλη μου έκπληξη είδα ότι δεν υπήρχε τόσο στην ελληνική αλλά και στην ευρωπαϊκή αγορά ένα e-shop αφιερωμένο στην κορεατικη μόδα. Μετά από ένα χρόνο έρευνας, λοιπόν, επάνω στην Κορεάτικη ένδυση, και όχι μόνο, και φυσικά αφού επισκέφτηκα και την Σεούλ για ένα χρονικό διάστημα, αποφάσισα να δημιουργήσω το πρώτο Exlcusive Korean Hub στην Ελλάδα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό ένα e-shop κορεάτικου στυλ. Γνώριζα εξ’ αρχης ότι πρόκειται για ένα αρκετά δύσκολο project αλλά η αγάπη μου για αυτή την ξεχωριστή μόδα ήταν και είναι μεγαλύτερη των αγωνιών μου και είναι αυτή που με κάνει να πιστεύω στην επιτυχία αυτού του εγχειρήματος. Αποφάσισα λοιπόν να αφήσω αυτό το δημιουργικό κύμα να με συνεπάρει σε ένα νέο ξεκίνημα. Και όπως πάντα, σε ένα νέο ξεκίνημα υπάρχουν ελλείψεις, λάθη και δυσκολίες αλλά σίγουρα πίσω από όλα αυτά βρίσκεται η αγάπη μου για αυτή την κουλτούρα. Αυτό που εύχομαι είναι να μπορέσω έστω και για λίγο να σας «παρασύρω» μαζί μου, σε αυτό το κύμα και να ανακαλύψετε μια νέα τάση μόδας, αισθητικής, ομορφιάς».
Μyhallyu σημαίνει το κύμα
«Το hallyu χρησιμοποιείται διεθνώς ως όρος για να περιγράψει τη δημιουργική «έκρηξη» της Κορεάτικης κουλτούρας. Στην κυριολεξία σημαίνει το κύμα, για αυτό και επικράτησε ως ορολογία για να περιγράψει όλο το δημιουργικό κύμα της Κορεάτικης κουλτούρας που περιλαμβάνει τη μουσική, τις ταινίες, την κουζίνα, τη μόδα της. Αυτό λοιπόν το κύμα παρέσυρε και εμένα. Για αυτό και ονόμασα το e-shop, MyHallyu είναι ουσιαστικά, το Korean Wave μέσα από τα δικά μου μάτια.
»Αρχικά με εντυπωσίασε ο τελείως διαφορετικός, απενοχοποιημένος και παράλληλα φυσικός, τρόπος που αντιμετωπίζουν τη μόδα. Είναι σα να έχουν ένα έμφυτο στυλ το οποίο καλλιεργούν διαρκώς, πειραματιζόμενοι με τάσεις, υφές, χρώματα. Όταν αποφάσισα, λοιπόν, να ασχοληθώ πλέον και επιχειρηματικά με το Korean Style, θεώρησα απαραίτητο να έχω προσωπική εικόνα και άποψη για αυτό. Έτσι το Φθινόπωρο του 2019 βρέθηκα στη Νότια Κορέα και συγκεκριμένα τη Σεούλ, όπου έμεινα για ένα μήνα. Γνώρισα από κοντά τους σχεδιαστές, παρακολούθησα την εβδομάδα μόδας της Σεούλ, παρατήρησα τους ανθρώπους, έζησα για λίγο στους ρυθμούς τους και απέκτησα μια πιο ολοκληρωμένη, βιωματική πλέον, εικόνα του Korean Wave γεγονός που με έκανε ακόμα περισσότερο να «κολλήσω» με τον τόπο, τους ανθρώπους και κυρίως τη μόδα τους.
»Αδιαμφισβήτητα υπάρχουν επιρροές από την Κορέα. Δυο χαρακτηριστικά παραδείγματα που συναντάμε στην ευρωπαϊκή μόδα είναι το streetwear και το oversized look ενώ σταδιακά βλέπουμε να υιοθετούνται και τάσεις που επικρατούν αυτή τη στιγμή στην Κορέα όπως αυτή του gendre fluid με ρούχα, αξεσουάρ και στυλ να μπορούν να φορεθούν απ όλους, καθώς την eco τάση, του «zero waste» που εστιάζει σε καινοτόμα υφάσματα».
«Οι τάσεις που επικρατούν αυτή τη στιγμή στην Κορέα όπως αυτή του gendre fluid με ρούχα, αξεσουάρ και στυλ να μπορούν να φορεθούν απ όλους, καθώς την eco τάση, του «zero waste» που εστιάζει σε καινοτόμα υφάσματα».
Ποιο είναι το κυρίαρχο στυλ μιας σύγχρονης Κορεάτισσας σήμερα;
«Στην Κορέα βλέπουμε μία ολοκληρωμένη στιλιστική προσέγγισή, με άνετες, κομψές, Unisex γραμμές με χαρακτήρα, που συνήθως περιλαμβάνει make up & hair styling. Για παράδειγμα, ένα look με πρωταγωνιστές τις αποχρώσεις του ροζ και μωβ, θα φροντίσουν να το ολοκληρώσουν και με το αντίστοιχο χρώμα στα μαλλιά και μακιγιάζ. Παράλληλα, οι Κορεάτες έχουν τελειοποιήσει το οversized look παίζοντας με συνδυασμούς. Με ένα μαγικό τρόπο, καταφέρνουν το σώμα να μη χάνει τις αναλογίες και το σχήμα του μέσα σε fashion items με μεγάλο όγκο, καθώς φροντίζουν να το συνδυάσουν με πιο στενά κομμάτια, ή με statement παπούτσια. Αυτό όμως που κράτησα περισσότερο ως εικόνα, είναι πως στην Κορέα θα συναντήσει κανείς εφευρετικούς νέους που τολμούν και πειραματίζονται με το στυλ τους και προσπαθούν μέσα από αυτό να χτίσουν τη δική τους διαφορετική, προσωπική, ξεχωριστή ταυτότητα. Στην Ελλάδα έχει υπάρξει σίγουρα σημαντική εξέλιξη, με τη σύγχρονη Ελληνίδα να προσέχει τον εαυτό της περισσότερο, να αναζητά, να μαθαίνει για τις νέες τάσεις και με μια σειρά αξιόλογων Ελλήνων σχεδιαστών να κάνουν πραγματικά πολύ καλή δουλειά.. Θεωρώ πως έχουμε αρχίσει να υιοθετούμε επιτυχημένα το streetwear και σταδιακά παρατηρώ ότι υπάρχει διάθεση πειραματισμού στο στυλ και πιστεύω πως τα επόμενα χρόνια και μόλις ξεπεράσουμε τις αντικειμενικές δυσκολίες που έχει φέρει η πανδημία, σίγουρα θα βλέπουμε ωραίες εικόνες.
»Γενικότερα είμαι οπαδός της άποψης πως τα ρούχα είναι καλό να τα αντιμετωπίζουμε ως επένδυση, και πρέπει να μας κάνουν να νιώθουμε καλά και ξεχωριστούς. Η αλήθεια είναι πως οι limited συλλογές και η ιδέα των περιορισμένων κομματιών έχει αυτή τη διάθεση και το χαρακτήρα, από την άλλη οφείλουμε παραδεχτούμε πως το fast fashion έφερε και την ιδέα του προσιτού στυλ στη ζωή μας. Άρα νομίζω πως ένας καλός συνδυασμός των δύο μπορεί να φέρει ένα όμορφα αισθητικά αποτέλεσμα.
»Το MyHallyu είναι ένα Korean exclusive hub που κρύβει μέσα του την «αφρόκρεμα» του κορεάτικου στυλ. Στόχος μας είναι να αποτελέσουμε ένα κανάλι fashion επικοινωνίας παρουσιάζοντας όλες τις κορεάτικες τάσεις μέσα από καθιερωμένους σχεδιαστές και k-brands, διατηρώντας πάντα την υψηλή ποιότητα σε όλα τα επίπεδα. Αυτή τη στιγμή χτίζουμε, ήδη, δυναμικά τις κατηγορίες του ρούχου, του κοσμήματος, των αξεσουάρ και των καλλυντικών. Ρούχα με minimal, ξεχωριστό κόψιμο, που στην πλειοψηφία τους έχουν unisex εφαρμογή, κοσμήματα μοναδικού design σε ασήμι και χρυσό, vegan μοναδικά skincare προϊόντα, που πραγματικά οι λάτρεις του beauty θα αγαπήσουν και μοναδικά k-pop αξεσουάρ. Στα σχέδια μας είναι να ανανεώνουμε το υλικό μας σε τακτική βάση και να παρουσιάζουμε, συνεχώς, όλο και περισσότερους καινοτόμους σχεδιαστές αυτού του δημιουργικού κορεάτικου κύματος».
Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram