ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Point Loom: Ο παραδοσιακός αργαλειός της Λένας Ζήκου ορίζει την απόλυτη τάση της σεζόν

«Οι δημιουργικές ώρες στον αργαλειό είναι η ανταμοιβή κάθε υφάντρας» λέει η Λένα και υφαίνει τα ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ του ελληνικού καλοκαιριού.

Point Loom: Ο παραδοσιακός αργαλειός της Λένας Ζήκου ορίζει την απόλυτη τάση της σεζόν

Η POINT LOOM ξεκίνησε το 2015 από τη Λένα Ζήκου, όταν αποφάσισε να μετασχηματίσει το μεράκι της για την υφαντική σε επαγγελματική δραστηριότητα. Η εταιρεία δημιουργεί ρούχα, σανδάλια, τσάντες και αξεσουάρ που βασίζονται στο υφαντό στοιχείο. Σε συνεργασία με τον σχεδιαστή Πάνο Απέργη, προέκυψε η νέα συλλογή για την Άνοιξη και το Καλοκαίρι του 2017.

“Ξεκίνησα να ασχολούμαι επισταμένα με την υφαντική από το 2010, όπου και παρακολούθησα έναν τριετή κύκλο μαθημάτων στο Ιστορικό Υφαντουργείο ΣΕΝ”, μας λέει η ίδια. “Ασχολούμαι πάνω από 35 χρόνια με το εμπόριο. Καθώς οι δυσμενείς οικονομικές καταστάσεις άρχισαν να αγγίζουν τις επιχειρήσεις μου, "ανέδυσα" το μεράκι μου για την υφαντική και αποφάσισα να το μετεξελίξω σε επαγγελματική δραστηριότητα”.

Η παραγωγή βασίζεται στην προσωπική εργασία της Λένας, η οποία έχει υφάνει στον αργαλειό της ολόκληρη τη συλλογή. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να περάσει πολλές ώρες κάθε μέρα ξετυλίγοντας κουβάρια, κόβοντας κορδέλες και προετοιμάζοντας τον αργαλειό της για να ξεκινήσει η ύφανση. “Στο διάστημα της δημιουργικής φάσης, δεν μετρούν ώρες! Συνηθέστατα, ξυπνώ στις 4.00 πριν να χαράξει και το σούρουπο με βρίσκει ακόμη να επιχειρώ με τα στιμόνια και τα υφάδια, μέχρι να πετύχω το επιθυμητό αποτέλεσμα. Οι δημιουργικές ώρες στον αργαλειό είναι η ανταμοιβή κάθε υφάντρας. Την περίοδο της παραγωγής, συνήθως δεν ξεπερνώ το δεκάωρο στον αργαλειό”.

Point Loom: Ο παραδοσιακός αργαλειός της Λένας Ζήκου ορίζει την απόλυτη τάση της σεζόν
Οι δημιουργικές ώρες στον αργαλειό είναι η ανταμοιβή κάθε υφάντρας.

Πώς μπορούμε να προσδιορίσουμε την αξία ενός προϊόντος που είναι χειροποίητο, και η δημιουργία του απαιτεί χρόνο, κόπο και δεξιότητες; “Για να είμαστε ειλικρινείς, η αξία κάθε χειροποίητου προϊόντος δεν μπορεί να αποτιμηθεί εύκολα. Κυρίως, όταν πρόκειται και περί πρωτότυπης δημιουργίας στην οποία διαπλέκονται η γνώση και η τεχνική, με το μεράκι και το ευφάνταστο. Σε κάθε περίπτωση πάντως, θα ήταν ασέβεια, ας μου επιτραπεί η έκφραση, να επιχειρείται κοστολόγησή του απλά και μόνον με τις αναλογούσες εργατοώρες”.

Το βασικό υλικό που προτιμά να χρησιμοποιεί είναι το βαμβάκι, το οποίο προμηθεύεται από ελληνικές κλωστοϋφαντουργίες. “Βρίσκω ότι είναι φιλικό στο δέρμα και "ζεστό" στο αισθητικό του αποτέλεσμα. Επιπλέον, η αναγλυφότητα που προσδίδει στο υφαντό, είναι ένα γοητευτικό στοιχείο και μια ταυτότητα που το ξεχωρίζει από τα βιομηχανοποιημένα υφάσματα. Ως διακοσμητικά χρησιμοποιώ κυρίως μετάξι, είτε σε μορφή κλωστής, είτε και αυτούσιες μεταξωτές κορδέλες. Τα χρώματα αποδίδουν την φωτεινότητα και την ζωντάνια τους πολύ δυνατά στο μετάξι, ακόμη και στις λιγότερο έντονες αποχρώσεις.”

Η παραγωγή βασίζεται στην προσωπική εργασία της Λένας, η οποία έχει υφάνει στον αργαλειό της ολόκληρη τη συλλογή.

Ο Πάνος Απέργης έχει αναλάβει να υλοποιήσει το κομμάτι του σχεδιασμού των ρούχων και των αξεσουάρ. “Η συνεργασία μου με τον Πάνο Απέργη προέκυψε με τον ίδιο τρόπο που προκύπτουν τα ωραία και οι έρωτες στη ζωή μας: τυχαία! Του άρεσαν οι υφαντικές μου προσεγγίσεις πάνω στο ύφασμα, με ενθουσίασε το σχεδιαστικό του ταπεραμέντο και δώσαμε τα χέρια. Δεν υπάρχει δρόμος-οδηγός στον τρόπο που δουλεύουμε κι αυτό αποτελεί και το γοητευτικότερο στοιχείο στην συνεργασία μας. Άλλοτε, ο Πάνος θα δει ένα μικρό δειγματάκι υφαντού και, έχοντας δημιουργήσει ήδη συλλογή απο αυτό στη σκέψη του, θα μου ζητήσει τα μέτρα που θέλει. Μέρες μετά, θα δω μπροστά μου ένα ολοΰφαντο παλτό κι ένα backpack! Άλλοτε πάλι, του παραδίδω μία υφαντική μου ιδέα κι εκείνος την αξιοποιεί για ένα βραδινό φόρεμα με τρόπο εντυπωσιακό”.

Το βασικό υλικό που προτιμά να χρησιμοποιεί είναι το βαμβάκι, το οποίο προμηθεύεται από ελληνικές κλωστοϋφαντουργίες.

Είναι σίγουρο ότι αυτή η συνεργασία θα συνεχιστεί και στο μέλλον και θα μας δώσει πολλές εμπνευσμένες δημιουργίες. “Τα σχέδιά μας για το μέλλον της POINT LOOM είναι...φιλόδοξα. Θέλουμε να επεκταθούμε σε εκείνα τα πεδία της υφαντικής που εκφεύγουν της κλασικής παραδοσιακής διάστασής της. Θέλουμε να πειραματιστούμε σε καινούριες ιδέες γύρω από το υφαντό και να συνεχίσουμε να το μορφοποιούμε σε τσάντες, υποδήματα, αξεσουάρ καθώς και ενδύματα, φυσικά. Σκοπός μας είναι να αναδείξουμε τις δυνατότητες που έχει το υφαντό μας να εισαχθεί δυναμικά στον χώρο της μόδας, προσδιορίζοντας με την δική του μοναδικότητα ένα ξεχωριστό και αναγνωρίσιμο ύφος”.

Τα σανδάλια και οι τσάντες αποτελούν τα δημοφιλέστερα κομμάτια της συλλογής της POINT LOOM για την τρέχουσα σεζόν. Η νέα συλλογή της εταιρείας βρίσκεται σε επιλεγμένα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στη σελίδα της στο Facebook.

POINT LOOM

Facebook

Τα χρώματα αποδίδουν την φωτεινότητα και την ζωντάνια τους πολύ δυνατά στο μετάξι, ακόμη και στις λιγότερο έντονες αποχρώσεις.

Τα προϊόντα της POINT LOOM πωλούνται σε επιλεγμένα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.

Τα σανδάλια και οι τσάντες αποτελούν τα δημοφιλέστερα κομμάτια της συλλογής της POINT LOOM για την τρέχουσα σεζόν.

Άνοιξη/Καλοκαίρι 2017

Ο Πάνος Απέργης έχει αναλάβει να υλοποιήσει το κομμάτι του σχεδιασμού των ρούχων και των αξεσουάρ.

Άνοιξη/Καλοκαίρι 2017

Fall/Winter 2017-2018

Fall/Winter 2017-2018

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.