ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

«Η καραντίνα απέκτησε τη νοσταλγική γεύση των πρώιμων φοιτητικών χρόνων»

Η δημιουργός Λούλα Λεβέντη, η αγαπημένη μας A Totem für Elita, γράφει για την καραντίνα της τώρα που τα θαμπά, αρχικά συναισθήματα φωτίστηκαν.

«Η καραντίνα απέκτησε τη νοσταλγική γεύση των πρώιμων φοιτητικών χρόνων»

Στην υπηρεσία μια «ρωγμής», που ελέγχεται με απόσταση και εγκλεισμό εδώ και 54 μέρες. Τι οξύμωρο, τι επώδυνη ευχαρίστηση, τι αναπάντεχο ο πλανήτης να ανασαίνει, ενώ οι άνθρωποι να φεύγουν, να υποφέρουν και να ψηλαφούν ανάστατοι τα νέα δεδομένα.

Δουλεύω κυρίως από το σπίτι-εργαστήριο τα τελευταία πέντε χρόνια. Μου είναι οικείο το μέσα και οι εκφάνσεις του αλλά όπως και στον καθένα από εμάς αυτονόητη η δυνατότητα της εξόρμησης. Ώσπου μια αλλόκοτη άφιξη, ένας ανοίκειος εισβολέας φθάνει απειλητικός και αιμοβόρος, αρπάζει έντονο, φωσφορούχο μαρκαδόρο και επανασχεδιάζει το περίγραμμα του σπιτιού του κάθε ανθρώπου (αν είσαι τυχερός και έχεις σπίτι δηλαδή) επιβάλλοντας νέα σύνορα-όρια για την ανθρώπινη υπόσταση, υπενθυμίζοντας μας πως δεν είμαστε αυτόνομοι.

«Η καραντίνα απέκτησε τη νοσταλγική γεύση των πρώιμων φοιτητικών χρόνων»
«Αν έπρεπε να διαλέξω μια λέξη για το σήμερα ή μάλλον για την στιγμή που έχω στο εδώ και τώρα, κι ας μοιάζει η άνοιξη με κλειστή άγουρη φράουλα θα ήταν «ευγνωμοσύνη» / Κολάζ Λούλα Λεβέντη

Ένα μεταιχμιακό πλάσμα, που έχει την ικανότητα να μολύνει τόσο οργανικά όσο και υπαρξιακά το ανθρώπινο σθένος. Το «μένω σπίτι» αποκτά διττό νόημα, πέρα από την χωροταξική του σημασία. Είναι ο τρόπος να προστατεύσει κανείς τους συνανθρώπους του και τον εαυτό του, αλλά και να έρθει αντιμέτωπος με τον τελευταίο, γιατί το «εσωτερικό» σπίτι είναι πάντα ανοιχτό σε προκλήσεις- μερεμέτια και μικρές ή μεγάλες εργασίες.

Στην ενήλικη ζωή είναι σπάνια τέτοια διαλείμματα, οπότε η καραντίνα απέκτησε τη νοσταλγική γεύση των πρώιμων φοιτητικών χρόνων, την πασπαλισμένη με μπόλικες ταινίες και βιβλία χωρίς όμως τις εξόδους και τα αγγίγματα.

Έτσι τείνουμε να βρισκόμαστε σε μια κατάσταση ανοικειότητας, του να μην νοιώθουμε εν μέρει τη ζεστασιά του σπιτιού, ενώ πρακτικά περιβαλλόμαστε από αυτήν. Όσο οι ανθρώπινες δραστηριότητες σιωπούν, οι ήχοι του φυσικού περιβάλλοντος έρχονται στο προσκήνιο. Και ενώ η αδράνεια, η αγωνία και η θλίψη έκαναν πάρτι στο δικό μου εσωτερικό σπίτι αρχικά, προοδευτικά και με την προϋπόθεση ότι οι άνθρωποι μου ήταν-είναι καλά, άρχισα να αντιμετωπίζω την όλη κατάσταση σαν ένα διάλειμμα από την πραγματικότητα, όσο αρνητικό και αν ήταν το τίμημα πρακτικά.

«Το σπουργίτι δεν το έβγαλα ποτέ βόλτα, χρειάστηκε όμως να με βγάλει εκείνο, μετατρέποντας με σε ανθρώπινο νοερό drone» / Κολάζ Λούλα Λεβέντη

Στην ενήλικη ζωή είναι σπάνια τέτοια διαλείμματα, οπότε η καραντίνα απέκτησε την νοσταλγική γεύση των πρώιμων φοιτητικών χρόνων, τη πασπαλισμένη με μπόλικες ταινίες και βιβλία χωρίς όμως τις εξόδους και τα αγγίγματα. Το άλλο εφέ που ένιωσα να μου προκαλεί ήρθε με την μορφή ερωτήματος: «Αν σου πάρω αυτά που κάνεις, αν σου στερήσω για λίγο την κοινωνικό-επαγγελματική σου ζωή και σου σβήσω ή έστω σου αναβοσβήσω το φως του προσωπικού σου φάρου, τότε ποιος είσαι;».

Η επίσκεψη του σπουργιτιού και το τελετουργικό της τριμμένης φρυγανιάς με έκανε να νιώσω σαν τραπεζομάντιλο σε κυριακάτικο τραπέζι αλλά και το ότι έχω πρόσβαση στο β’ σκέλος του Β6.

Σε πείσμα των καιρών μια παραδοσιακή επίσκεψη από αυτές που συνηθίζαμε προ covid-19, έκανε την εμφάνιση της αυτό το διάστημα, μόνο λίγο πιο απρόβλεπτη, αέρινη και φτερωτή. Ίσως βέβαια να το έκανε από πάντα, αλλά τώρα να είχε την αμέριστη προσοχή μου. Η επίσκεψη του σπουργιτιού και το τελετουργικό της τριμμένης φρυγανιάς με έκανε να νιώσω σαν τραπεζομάντιλο σε κυριακάτικο τραπέζι αλλά και το ότι έχω πρόσβαση στο β’ σκέλος του Β6. Μία που άφηνα το φαγητό, μια που εξαφανίζονταν. Μαγεία! Το σπουργίτι δεν το έβγαλα ποτέ βόλτα, χρειάστηκε όμως να με βγάλει εκείνο, μετατρέποντας με σε ανθρώπινο νοερό drone να βολτάρω πετώντας πάνω από το Σύνταγμα, τους αγαπημένους μικρούς δρόμους του κέντρου και να χορταίνει το μάτι μια άλλη Αθήνα, ξεκούραστη, μοναχική αλλά το ίδιο όμορφη (όταν και αν τελειώσουν όλα θέλω πολύ να την ρωτήσω πως αισθάνθηκε).

Αν έπρεπε να διαλέξω μια λέξη για το σήμερα ή μάλλον για την στιγμή που έχω στο εδώ και τώρα, κι ας μοιάζει η άνοιξη με κλειστή άγουρη φράουλα θα ήταν «ευγνωμοσύνη».

Τα κολάζ είναι της Λούλας Λεβέντη , A Totem für Elita

Ακολουθήστε το WomanTOC στο Instagm

Read Next

03 Μαϊ 2024

Ιησούς από τη Ναζαρέτ: Πώς είναι σήμερα οι δύο πρωταγωνιστές της σειράς;

Η Μεγάλη Εβδομάδα ξεκίνησε και η πιο εμβληματική σειρά του Πάσχα επιστρέφει στις μικρές μας οθόνες.

03 Μαϊ 2024

Φαμπερζέ: Η ιστορία των πολυτιμότερων αυγών του κόσμου και όσα δεν ξέρεις για αυτά

Το πρώτο αυγό ("η Κότα") το παρήγγειλε το 1885 ο τσάρος Αλέξανδρος Γ', θέλοντας να το κάνει ως δώρο έκπληξη για το Πάσχα στη σύζυγό του Μαρία Φιόντοροβνα.

Περισσότερα από

Stories

03 Μαϊ 2024

Αυτοκτόνησαν και οι τρεις μεγάλοι έρωτες της ζωής της: Η τραγική ιστορία της ντίβας Δαλιδά

Στις 3 Μαΐου 1987, η Δαλιδά βρέθηκε νεκρή στο σπίτι της στο Παρίσι, έχοντας πάρει ισχυρή δόση βαρβιτουρικών. "Η ζωή μου έγινε ανυπόφορη, συγχωρήστε με".

03 Μαϊ 2024

Μαρίκα Κοτοπούλη - Ίωνας Δραγούμης. Ένας δύσκολος έρωτας σαν αρχαία τραγωδία

Αυτό είναι το χρονικό μίας από τις πιο παθιασμένες και δύσκολες ιστορίες αγάπης στην Ελλάδα με πρωταγωνίστρια την σπουδαία ηθοποιού που γεννήθηκε σαν σήμερα.

02 Μαϊ 2024

"Δεν μπορούσα να του αρνηθώ, ήταν Θεός, ένας Νουρέγιεφ, ένα ελάφι που χόρευε"

Η έντονη σχέση της Μαρίας Ιωαννίδου και του Βαγγέλη Σειληνού, όταν ήταν πολύ νέοι. Τους χώριζαν πολλά αλλά τους ένωνε η αγάπη για τον χορό.

02 Μαϊ 2024

Ποια ήταν στα αλήθεια η τρομακτική και γοητευτική Δούκισσα της Πλακεντίας;

Η Σοφία Λεμπρέν κράτησε ταριχευμένη την κόρη της στο υπόγειο του σπιτιού της και αποτελεί ακόμα και σήμερα να μυστήριο που πλανάται στον αέρα της Αθήνας.

02 Μαϊ 2024

Ταμάρα ντε Λεμπίτσκα: Η φιλήδονη, δύσκολη και ταλαντούχα καλλιτέχνις του μεσοπολέμου που άλλαξε την τέχνη

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα.

01 Μαϊ 2024

37 χρόνια πριν: Όταν η Δήμητρα Γαλάνη πόζαρε για αντρικό περιοδικό - Η τολμηρή φωτογράφιση

Το μακρινό 1987 η Δήμητρα Γαλάνη είχε φωτογραφηθεί για το εξώφυλλο του μηνιαίου αντρικού περιοδικού Playboy.

01 Μαϊ 2024

Οριάνα Φαλάτσι-Αλέκος Παναγούλης: Εκείνη έβλεπε μπροστά της έναν ήρωα. Εκείνος μια δυναμική και ασυμβίβαστη γυναίκα

Ένας έρωτας-δυναμίτης ένωσε την ασυμβίβαστη δημοσιογράφο και τον ήρωα της αντίστασης. Εκείνος την Πρωτομαγιά του 1976 βρήκε τραγικό θάνατο κάτω από μυστηριώδεις συνθήκες στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Εκείνη δεν τον ξεπέρασε ποτέ.

01 Μαϊ 2024

Γιάννης Ρίτσος: "Γιέ μου, σπλάχνο των σπλάχνων μου, καρδούλα της καρδιάς μου"

Η τραγική ιστορία πίσω από τον Επιτάφιο του Γιάννη Ρίτσου. Ένα από τα πιο γνωστά έργα του ποιητή που γεννήθηκε σαν σήμερα.

29 Απρ 2024

Κωνσταντίνος Καβάφης:"Σημασία έχουν αυτά που δεν ζήσαμε. Οι έρωτες οι ανεκπλήρωτοι, όλα τα "σ' αγαπώ" που τσιγκουνευτήκαμε"

Τον κατέκριναν, τον χλεύασαν σε μεγάλο βαθμό, τον παρώδησαν και πολλοί προσπάθησαν να αποδείξουν πως όσα έγραφε "δεν συνιστούσαν ποίηση". Έκαναν τεράστιο λάθος.