Ο σχεδιαστής μόδας Camilo Morales έχει ανακυκλώσει τα πάντα: από πλαστικές σακούλες για ψώνια μέχρι υπολείμματα υφάσματος, μετατρέποντάς τα σε τσάντες, ρούχα και αξεσουάρ.
Η τελευταία του πρώτη ύλη είναι όμως η καλύτερη. Πρόκειται για πολιτικά πόστερ που προβάλλουν τους υποψηφίους στις τοπικές, πολιτειακές και ομοσπονδιακές εκλογές του Μεξικού, οι οποίες διεξήχθησαν την Κυριακή.
Μεταξύ των νικητών ήταν και η Κλαούντια Σεϊνμπάουμ, η πρώην δήμαρχος της Πόλης του Μεξικού, η οποία θα είναι η πρώτη γυναίκα πρόεδρος της χώρας.
Τον τελευταίο χρόνο, ο Μοράλες κατεβάζει πανό από παντού, τα κόβει με ψαλίδι και τα ράβει σε τσάντες, τις οποίες πουλάει από 100 πέσος (5,44 δολάρια) έως 600 πέσος (32,63 δολάρια).
"Αυτή η προεκλογική περίοδος ήταν γελοία", δήλωσε ο Μοράλες. "Άρχισαν (να κρεμούν τις διαφημίσεις) τόσο σύντομα".
Οι φθηνότερες τσάντες του Μοράλες, που πωλούνται υπό την ετικέτα του Rere, χρησιμοποιούν το ολόλευκο φόντο των περισσότερων διαφημίσεων. Η πιο ακριβή είναι ένα κολάζ με τα έντονα σκιασμένα μάτια της Clara Brugada, της υποψήφιας του κυβερνώντος κόμματος που θα είναι η επόμενη δήμαρχος της Πόλης του Μεξικού.
"Αστειευόμουν ότι σχεδόν φύτρωναν στα δέντρα", είπε ο Μοράλες. "Τη νύχτα κατέβαζα μια διαφήμιση και την επόμενη μέρα μια άλλη είχαν κολλήσει άλλη στη θέση της!".
Σύμφωνα με τον εκλογικό νόμο, τα πολιτικά κόμματα έχουν τέσσερις ημέρες μετά το τέλος των εκλογών για να κατεβάσουν τις διαφημίσεις τους, και οι εργάτες τις αφαιρούσαν αυτή την εβδομάδα.
Μόνο στην Πόλη του Μεξικού, υπολογίζεται ότι 10.000 τόνοι σκουπιδιών παρήχθησαν από την πολιτική διαφήμιση αυτή τη σεζόν, σύμφωνα με τον Χουάν Μανουέλ Νούνιες, καθηγητή στο Ιβηροαμερικανικό Πανεπιστήμιο.
Τα πανό έχουν λογότυπα που τα χαρακτηρίζουν ως ανακυκλώσιμα, αλλά δεν ήταν σαφές πόσα από αυτά ανακυκλώθηκαν πραγματικά.
"Αν και προωθούνται ως φιλικά προς το περιβάλλον, αυτά τα πανό και οι μουσαμάδες είναι συνήθως κατασκευασμένα από PVC, το οποίο μπορεί να χρειαστεί εκατοντάδες χρόνια για να διασπαστεί", δήλωσε ο Nunez.
Άλλες προσπάθειες να βρεθούν νέες χρήσεις για τις διαφημίσεις περιλάμβαναν έναν χρήστη του TikTok που έγινε viral επειδή τις μετέτρεψε σε κρεβάτια για σκύλους και μετανάστες που τις έκαναν σκηνές.
Πηγή: Reuters
Ακολουθήστε το Womantoc στο Instagram