Τίτλοι τέλους μετά από 80 χρόνια για την θρυλική εταιρεία Tupperware. Η θρυλική εταιρεία που μας σύστησε τα τάπερ, Tupperware, κήρυξε πτώχευση στις 17/9, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, καθώς η ζήτηση των εμβληματικών δοχείων αποθήκευσης τροφίμων κατέγραφε συνεχή πτώση και οι οικονομικές ζημιές της εταιρείας αυξάνονταν.
Μαζί με την θρυλική εταιρεία κλείνει για πάντα και το ταπεράκι των τρυφερών παιδικών μας αναμνήσεων.
Οι δυσκολίες της Tupperware επανεμφανίστηκαν μετά από μία σύντομη ανάκαμψη που παρουσίασε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν ο περισσότερος κόσμος μαγείρευε στο σπίτι και αναζητούσε ολοένα καιλιγότερο τα πολύχρωμα και αεροστεγή δοχεία της.
"Σου έχω ένα τάπερ γεμάτο παστίτσιο" και γεμάτο.. αγάπη
Αυτή είναι η κλασσική πρόταση – κλειδί, που ζεσταίνει την καρδιά, μια δήλωση αυθεντικής αγάπης, ένα τρυφερό κάλεσμα για συνάντηση. Διότι για εμάς που γνωρίσαμε από κοντά τι σημαίνει επίδειξη τάπερ, το ταπεράκι δεν ήταν ακόμα ένα πλαστικό δοχείο. Ήταν το απόλυτο σύμβολο της αμφίδρομης αγάπης μεταξύ μαμάς και παιδιού.
Στο μικρούλι ταπεράκι, μου έβαζε τα μπισκοτάκια Μιράντα, στο μεγαλύτερο το καθαρισμένο πορτοκάλι και στο μεγάλο (το τεράγωνο) ένα κομμάτι παστίτσιο σαν τουβλάκι.
Αυτό το κουτάκι όμως, εκτός απο τα 2 πεντανόστιμα γεμιστά, έκρυβε μέσα του και όλη την αγνή μητρική αγάπη. Γιατί μόνο η μαμά μας μπορούσε να σηκωθεί μέσα στη νύχτα για να ετοιμάσει το αυριανό ταπεράκι. Γιατί γι'αυτήν, το παιδί της (όσο χρονών γαιδούρα κι αν είναι) χωρίς αυτό το ταπεράκι, πιθανόν και να λιμοκτονήσει.
Η φεμινιστική ιστορία πίσω από την Tupperware
Ο κύριος Ερλ Τάπερ γεννήθηκε στο Νιου Χαμσάιρ το 1907. Κακός μαθητής, ονειρευόταν να γίνει εφευρέτης. Με ένα σημειωματάριο συνέχιζε τις εμπνεύσεις ακόμα και μετά τον γάμο του και την απόκτηση παιδιών. Ολες αποτύγχαναν στην πράξη. Μέχρι που έπεσε στην αντίληψή του το πολυαιθυλένιο. Η ρητίνη που η εταιρεία Dupont μετέτρεψε σε είδος πλαστικού για παιχνίδια. Αυτό που ο Τάπερ αποφάσισε να το χρησιμοποιήσει για να δημιουργήσει τα μπολ που σφράγιζαν τα τρόφιμα. Αλλά η επιτυχία δεν ερχόταν. Μέχρι που μια γυναίκα από τη Φλόριντα, η Μπράουνι Γουάιζ, σκαρφίστηκε τα καλέσματα επιδείξεων. Αυτό ήταν! Η ίδια στρατολόγησε γυναίκες να κάνουν το ίδιο. Ο Τάπερ την προσέλαβε για αντιπρόεδρο στην εταιρεία του. Αποτέλεσμα 25 εκατ. δολάρια πωλήσεις το 1954.
Η Μπράουνι Γουάιζ (25 Μαΐου 1913 – 24 Σεπτεμβρίου 1992) ήταν μια πρωτοπόρα αμερικανίδα πωλήτρια στην οποία αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό η επιτυχία της Tupperware
Αλλά, ως ανταγωνιστικό αρσενικό,ο Τάπερ ζήλεψε τη δημοφιλία της συνεργάτιδάς του Γουάιζ και την απέλυσε. Μερικά χρόνια μετά πούλησε την εταιρεία και μετακόμισε στην Κόστα Ρίκα για να μην πληρώσει ούτε τους φόρους του προς τις ΗΠΑ.