"Η ζωή είναι σύντομη. Κάνε μια απιστία". Με αυτές τις επτά λέξεις, το The Ashley Madison Agency, η διαδικτυακή υπηρεσία γνωριμιών για παντρεμένους που ήθελαν να απιστήσουν, εξαπέλυσε μια επιχειρηματική πρόταση-βόμβα στην τεράστια βιομηχανία των γνωριμιών. Η τολμηρή πρόσκληση της εταιρείας εξόργισε πολλούς και προσέλκυσε ακόμη περισσότερους, αποφέροντας στην επιχείρηση εκατομμύρια δολάρια και προσελκύοντας την ατελείωτη προσοχή των μέσων ενημέρωσης. Για αρκετά χρόνια, φαινόταν ότι δεν υπήρχε όριο στην επιτυχία της Ashley Madison - και τότε, όπως συνήθως και οι παράνομες σχέσεις, όλα κατέρρευσαν.
Το νέο ντοκιμαντέρ του Netflix Ashley Madison: Sex, Lies & Scandal (που κάνει πρεμιέρα στις 25 Μαϊου) καταγράφει την άνοδο, την πτώση και την αναγέννηση ενός ιστότοπου που επηρέασε βαθιά χιλιάδες οικογένειες και ζευγάρια. Η σειρά ντοκιμαντέρ καταγράφει το τι μπορεί να συμβεί όταν διαρρεύσουν προσωπικά δεδομένα τόσο ευαίσθητα, όπως και έγινε στην περίπτωση του συγκεκριμένου app, όταν ομάδα hacker έκλεψε τα δεδομένα χιλιάδων χρηστών ον-λαιν με ανεπανόρθωτες συνέπειες. Προηγουμένως, η ομάδα, "The Impact Team", είχε προειδοποιήσει την εταιρία και της είχε ζητήσει να κλείσει αμέσως. Όταν εκείνη δεν το έκανε δημοσιοποίησε αμέσως τα προσωπικά δεδομένα 2.500 χρηστών, ενώ έπειτα ακολούθησαν 60 giga πληροφορίας προκαλώντας πανικό.
Στο ντοκιμαντέρ θα δούμε συνεντεύξεις πρώην εργαζομένων και πελατών που βίωσαν από πρώτο χέρι το δάγκωμα του κόκκινου μήλου και έπειτα τη "νέμεση".
"Όλοι γνωρίζουμε ότι η απιστία μπορεί να είναι απίστευτα καταστροφική και οδυνηρή, αλλά ταυτόχρονα, το γεγονός ότι η Ashley Madison είχε 37 εκατομμύρια μέλη μας λέει κάτι άλλο που όλοι γνωρίζουμε - ότι το να δεσμευτείς με ένα άτομο για το υπόλοιπο της ζωής σου είναι πολύ δύσκολο", δήλωσε στο Netflix ο σκηνοθέτης της σειράς Toby Paton. "Αντί να βρίζουμε τους ανθρώπους που εντάχθηκαν στο Ashley Madison, μας ενδιέφερε πολύ περισσότερο να διερευνήσουμε τους λόγους για τους οποίους προσελκύστηκαν στον ιστότοπο. Τι έψαχναν; Τι συνέβαινε στις σχέσεις τους; Και, κυρίως: Ποια ήταν η πλευρά του συντρόφου τους στην ιστορία;"
Τι ήταν ακριβώς η εφαρμογή;
Το Ashley Madison ιδρύθηκε στο Τορόντο το 2001 από τον Darren Morgenstern και λειτουργεί όπως ένας ιστότοπος γνωριμιών. Επί πληρωμή, οι άνθρωποι (αν και για τις γυναίκες είναι δωρεάν) δημιουργούν ένα προφίλ και αλληλεπιδρούν με άλλα μέλη με την ελπίδα να δημιουργήσουν μια σύνδεση. Ωστόσο, αυτό που αρχικά το ξεχώριζε από πολλές άλλες παρόμοιες ιστοσελίδες ήταν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μελών του ήταν παντρεμένοι ή σε σχέση. Σύμφωνα με τον αδελφό του και πρώην δημιουργικό διευθυντή της εταιρείας, ο Morgenstern εμπνεύστηκε τη δημιουργία μιας πλατφόρμας για τους "μοιχούς" όταν είδε μια στατιστική που έδειχνε ότι το 30% των ανθρώπων στις υπάρχουσες ιστοσελίδες γνωριμιών ήταν παντρεμένοι. Επειδή οι αλληλεπιδράσεις στην Ashley Madison ήταν παράνομες, ο ιστότοπος ισχυριζόταν ότι προστάτευε τα προσωπικά δεδομένα με ύψιστη ασφάλεια.
Κι ενώ ο ιστότοπος είχε ήδη εκατοντάδες χιλιάδες εγγραφές κατά τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του, τα πράγματα απογειώθηκαν όταν ο Noel Biderman έγινε διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. Ο Biderman έφερε τον παιδικό του φίλο Evan Back ως αντιπρόεδρο πωλήσεων και οι δυο τους υιοθέτησαν μια επιθετική στρατηγική μάρκετινγκ. Όταν οι διαφημίσεις της εταιρείας απορρίφθηκαν από τα μεγάλα δίκτυα, ο Biderman έκανε τους γύρους σε ειδησεογραφικές εκπομπές και στην τηλεόραση, προωθώντας τη μοναδικά τολμηρή προοπτική της Ashley Madison απευθείας στις ΗΠΑ - συχνά με τη σύζυγό του μαζί. Κατά τη διάρκεια αυτών των συνεντεύξεων, οι Biderman διατύπωσαν την άποψη ότι ένας ιστότοπος δεν ήταν ικανός να δημιουργήσει έναν "μοιχό". Αντίθετα, η εταιρεία απλώς κάλυπτε μια υπάρχουσα ανάγκη. Μέχρι το 2015, ο ιστότοπος καυχιόταν για περίπου 37 εκατομμύρια χρήστες και είχε ξεκινήσει τη λειτουργία του σε περισσότερες από 40 χώρες. Όμως, την ίδια χρονιά, το μέλλον της Ashley Madison απειλήθηκε από μια ομάδα χάκερ που αυτοαποκαλούνταν The Impact Team.
Αυτό που ακολούθησε ήταν ασύλληπτο, καθώς η ομάδα διέρρευσε και πληροφορίες πιστωτικών καρτών με αποτέλεσμα να σημειωθούν πολλές απάτες και να φορτωθούν οι κάρτες των χρηστών του app με χρέη. Και σαν να μην έφτανε ο προσωπικός εξευτελισμός και τα προβλήματα που προκλήθηκαν σε σχέσεις και γάμους, αποκαλύφθηκε επίσης ότι πολλά από τα emails που είχαν δοθεί 1.200 προερχόντουσαν από τη Σαουδική Αραβία (όπου η απιστία τιμωρείται με θανατική ποινή), ενώ πολλά emails από τις ΗΠΑ επίσης είχαν κατάληξη .mil and .gov (δηλαδή από τον Στρατό και Δημόσιες Υπηρεσίες).
Ακολουθήστε το Womantoc στο Instagram