ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

«Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια» του Iάκωβου Καμπανέλλη σε live streaming από το Εθνικό Θέατρο

Το έργο του σημαντικού Έλληνα συγγραφέα σφράγισε την Ελληνική μεταπολεμική δραματουργία και συγκινεί μέχρι τις μέρες μας.

«Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια» του Iάκωβου Καμπανέλλη σε live streaming από το Εθνικό Θέατρο

Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει για πρώτη φορά το έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια» σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα.

Το έργο του συγγραφέα που σφράγισε την Ελληνική μεταπολεμική δραματουργία γράφτηκε την άνοιξη του 1954 και αποτέλεσε την αφορμή για την πρώτη επαφή του με τον κινηματογράφο το 1955.

Η παράσταση παρουσιάζεται το Σάββατο 19 Δεκεμβρίου στις 20:30 σε απευθείας μετάδοση από το Εθνικό και θα είναι διαθέσιμη ΕΔΩ μέσω κωδικού πρόσβασης με αγορά ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

«Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια» του Iάκωβου Καμπανέλλη σε live streaming από το Εθνικό Θέατρο


«Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης στον πρόλογο που συνέταξε στην πρώτη έκδοση του έργου από τον Κέδρο το 1991, αναφέρει πως είχε χάσει για πάνω από τριάντα χρόνια τα χειρόγραφα της «Στέλλας με τα κόκκινα γάντια». Από τύχη αγαθή τα ξαναβρήκε και, όπως συνήθιζε, ξαναέγραψε το έργο, αφαιρώντας αρκετές από τις παλιές σκηνές» αναφερει ο σκηνοθέτης της παράστασης Γιάννος Περλέγκας.

«Ξεκινώντας τη μελέτη τού έργου αυτούς τους μήνες της πανδημίας θέλησα να μάθω (μάλλον από επαγγελματική διαστροφή) ποια ήταν η παλαιότερη μορφή του κειμένου και σε ποιες ακριβώς περικοπές προχώρησε ο συγγραφέας. Απευθύνθηκα έτσι στην κόρη του συγγραφέα, την Κατερίνα Καμπανέλλη, η οποία γενναιόδωρα μου επέτρεψε να παραλάβω και να μελετήσω τα χειρόγραφα· χειρόγραφα του 1954 και του 1990: ανεκτίμητες και αποκαλυπτικές μαρτυρίες για το πώς σκεφτόταν και τι ήθελε πραγματικά να είναι το έργο αυτό ο συγγραφέας του, προτού παραλάβει το υλικό ο Μιχάλης Κακογιάννης προκειμένου να σκηνοθετήσει την όντως θρυλική και σημαντική ταινία του το 1955. Η Κατερίνα Καμπανέλλη, παραδίδοντάς μου τον φάκελο, μου παραχώρησε και την ελευθερία – κι αυτό φυσικά δεν είναι καθόλου αυτονόητο – να χρησιμοποιήσω το υλικό του πατέρα της.

Θα προσπαθήσω συνοπτικά να αναφέρω κάποιες διαπιστώσεις που μου αποκαλύφθηκαν, γιατί νομίζω ότι εν μέρει μπορούν να εξηγήσουν το πρίσμα μέσα στο οποίο κινείται η ανάγνωσή μας και κατ’ επέκταση η σκηνική μας προσπάθεια.

Αυτό που καταρχάς εντυπωσιάζει στα χειρόγραφα του Καμπανέλλη είναι οι μεγάλες διαφορές που μπορεί να εντοπίσει κανείς στους δύο βασικούς ήρωες, έτσι όπως τους έχουμε γνωρίσει κυρίως από την ταινία. Η Στέλλα παρουσιάζεται εδώ όχι ως μια φτασμένη και πασίγνωστη τραγουδίστρια, μια femme fatale στα πρότυπα της Τζίλντα, αλλά ως μια εξαιρετικά ταλαιπωρημένη από οικογενειακές και κοινωνικές συνθήκες κοπέλα· ένα κορίτσι που «θα ήθελε» να είναι τραγουδίστρια και που «θα ήθελε» να φτάσει μια μέρα που θα τραγουδάει με τον Τσιτσάνη.

Η Στέλλα αποτυπώνει τις επιθυμίες και της ελπίδες μιας μετεμφυλιακής Ελλάδας, καταπονημένης από τον μεγάλο πόλεμο, τον εμφύλιο, και πιθανότατα τραυματισμένης από ισχυρές και βίαιες οικογενειακές συγκρούσεις. Επιπροσθέτως, φέρεται να είναι πολύ περισσότερο υπόλογη στις κοινωνικές επιταγές της εποχής για γάμο και κοινωνική ενσωμάτωση μέσω μιας μικροαστικοποίησης, γεγονός που καθιστά την «επανάστασή» της να μην παντρευτεί (στο τέλος του έργου), όχι τόσο προϊόν της βούλησης μιας εξ ορισμού «ασυμβίβαστης επαναστάτριας», όσο μια σπασμωδική ενέργεια άρνησης και αυτοκαταστροφής ενός βαθιά τραυματισμένου κοριτσιού από τις επιβαρυμένες πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες μιας Ελλάδας που δεν ξέρει ούτε πώς να υπάρξει ούτε τι ακριβώς είναι σε εκείνα τα δίσεκτα χρόνια».

«Βασική αιτία για την συγγραφή της Στέλλας υπήρξε η σαγήνη που άσκησαν στον Καμπανέλλη τα ρεμπέτικα τραγούδια. Μοιραία πάλι, απομακρυνθήκαμε από τον πειρασμό να χρησιμοποιήσουμε την τόσο άρρηκτα συνδεδεμένη με την ταινία μουσική του Μάνου Χατζιδάκι. Η αναφορά στον Τσιτσάνη μάς επέβαλλε μια νέα δραματουργία σε σχέση με τα πάθη των

Η απευθείας μετάδοση θα είναι διαθέσιμη στη σελίδα livestream.n-t.gr μέσω κωδικού πρόσβασης με αγορά ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Τιμή εισιτηρίου: 8 ευρώ/ Ώρα έναρξης: 20:30

Σκηνοθεσία, μουσική επιμέλεια: Γιάννος Περλέγκας, Σκηνικά, κοστούμια: Λουκία Χουλιάρα, Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας,
Συνεργάτης Μουσικής επιμέλειας: Στράτος Γκρίντζαλης
Κίνηση: Μαρκέλλα Μανωλιάδη, Βοηθός σκηνοθέτη: Μάγδα Καυκούλα
Κομμώσεις-Περούκες:Χρόνης Τζήμος, Σχεδιασμός μακιγιάζ: Οlga Faleichyk
Δραματολόγος παράστασης: Εύα Σαραγά

Τα ένθετα κείμενα της παράστασης είναι ελεύθερα εμπνευσμένα από γραπτά της Μαργκερίτ Ντυράς και του Μάριου Χάκκα

Διανομή αλφαβητικά: Mάνα του Μίλτου/Αφηγήτρια: Ανθή Ευστρατιάδου
Mαρία: Σοφία Κόκκαλη / Aννέτα: Κατερίνα Λυπηρίδου
Aλέκος/Αντώνης: Βασίλης Μαγουλιώτης / Πίπης: Γιάννος Περλέγκας
Στέλλα : Εύη Σαουλίδου / Mήτσος: Θοδωρής Σκυφτούλης,
Μίλτος: Μιχάλης Τιτόπουλος /
Μουσικός επί σκηνής: Στράτος Γκρίντζαλης

Στην παράσταση ακούγονται, εκτελεσμένες ζωντανά, συνθέσεις του Βασίλη Τσιτσάνη, του Γιάννη Παπαϊωάννου, του Απόστολου Χατζηχρήστου, του Απόστολου Καλδάρα, του Μπάμπη Μπακάλη και της Ιωάννας Γεωργακοπούλου.

Φωτογράφος παράστασης: Κάρολ Τζάρεκ

Ιάκωβου Καμπανέλλη, Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια, Live streaming, Zωντανά από το Θέατρο Rex Σκηνή - «Ελένη Παπαδάκη», Σάββατο 19 Δεκεμβρίου, στις 20:30

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

06 Σεπ 2024

Ίλυα Λιβυκού-Βασίλης Λογοθετίδης: Μια σχέση που δεν παραδέχτηκε ποτέ κανείς εκ των δύο

Φλογερή, χυμώδης και άκρως κοινωνική, η Ίλυα Λιβυκού, μοναχικός και ιδιόρρυθμος ο Βασίλης Λογοθετίδης. Μαζί έγραψαν ξεχωριστή ιστορία στον ασπρόμαυρο κινηματογράφο.

06 Σεπ 2024

Είχε σπασμένη μύτη και πρησμένα χείλια: O Zαν Πωλ Μπελμοντό έκανε το "έγκλημα" αφόρητα σέξι

Ο διάσημος ηθοποιός γεννήθηκε στις 9 Απριλίου 1933 και πέθανε στις 6 Σεπτεμβρίου 2021.

Περισσότερα από

Stories

05 Σεπ 2024

Φρέντυ Γερμανός: "H Eλλάδα είναι µια µικρή χώρα. Παρ’ όλα αυτά, οι µισοί Έλληνες µισούν τους άλλους µισούς. Xωρίς µίσος ο Έλληνας είναι µισός".

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο δημοσιογράφος και συγγραφέας που χάρισε σε μια χώρα κάτι που της ήταν άγνωστο: Ποιότητα και χιούμορ στην δημοσιογραφία.

05 Σεπ 2024
05 Σεπ 2024

"Θέλω να κρατήσω τη μνήμη του ζωντανή": Ένα σπάνιο βίντεο της μητέρας του Φρέντι Μέρκιουρι

Η μητέρα του ανθρώπου που έγραψε την πιο διάσημη "ραψωδία" της παγκόσμιας μουσικής, είχε μιλήσει σε τηλεοπτικό σόου με αφορμή τα 65α γενέθλια του ειδώλου.

05 Σεπ 2024

Ο Νίκος Νικολαΐδης νευρίαζε όταν τον αποκαλούσαν "οργισμένο"

Τους κινηματογραφικούς ήρωες του σπουδαίου σκηνοθέτη που έφυγε σαν σήμερα, σίγουρα τους έχεις ξανασυναντήσει στο όνειρο σου.

04 Σεπ 2024

18 χρόνια πριν: Η Ρούλα Κορομηλά με τον γιο του πρώην συζύγου της Νάσου Γαλακτερού

Η Ρούλα Κορομηλά είχε χτίσει μια πολύ τρυφερή σχέση με τον μικρό τότε Παύλο Γαλακτερό.

04 Σεπ 2024

Αλ Μπάνο και Ρομίνα Πάουερ: Η τραγική ιστορία δολοφονίας της 23χρονης κόρης τους

Το δράμα του διάσημου ζευγαριού άρχισε τον Ιανουάριο του 1994.

03 Σεπ 2024

54 χρόνια πριν: Ρίκα Διαλυνά και Γιάννης Βόγλης ποζάρουν ως μοντέλα

Ο Γιάννης Βόγλης με την Ρίκα Διαλυνά σε μια υπέροχη καλοκαιρινή φωτογραφία το 1970.

03 Σεπ 2024
03 Σεπ 2024

Πέτερ Λίντμπεργκ: Ο φωτογράφος των ‘90s που επινόησε τον όρο super models

"Ομορφιά είναι αυτό που σου δίνει το κουράγιο να είσαι ο εαυτός σου", έλεγε ο φωτογράφος που άλλαξε τους κανόνες στη μόδα και την αντίληψη της ομορφιάς.

02 Σεπ 2024

Μάνος Κατράκης: "Μην υπογράψεις, κερατά, μην υπογράψεις…"

Οι τρεις γάμοι , η απώλεια των δίσυμων παιδιών του, η εξορία. Η ταραχώδης ζωή του κορυφαίου πρωταγωνιστή και θιασάρχη που έφυγε σαν σήμερα.