Η "Τζίλντα", Ρίτα Χέιγουορθ, και ο ιδιοφυής "Πολίτης Κέιν", Όρσον Γουέλς, μοιράστηκαν ένα αχαλίνωτο πάθος και μία σχέση βαθιάς και αμοιβαίας απώθησης, ένα ιδιότυπο "love to hate".
Την επέτειο των 100 χρόνων που συμπληρώθηκαν από τη γέννηση του Όρσον Γουέλς το 2015 (6 Μαΐου 1915 -10 Οκτωβρίου, 1985), αλλά και των 30 ετών από τον θάνατο του, ανακαλύφθηκε μία ημιτελής αυτοβιογραφία του από ερευνητές του Πανεπιστημίου Μίσιγκαν.
Με τίτλο "Confessions of a One-Man Band", η ιστορία του Γουέλς, που ξεκίνησε να γράφεται τη δεκαετία του '70 βρέθηκε δακτυλογραφημένη, με χειρόγραφες σημειώσεις και αλλαγές, σε οκτώ κουτιά με αρχειακό υλικό.
Στο παζλ της ζωής του ιδιοφυούς σκηνοθέτη, στα γεγονότα της προσωπικής του ζωής και του έργου του, ξεχωριστή θέση έχει ο δυνατός έρωτας του με τη σταρ Ρίτα Χέιγουορθ.
Παρ' ότι εκείνη την εποχή είχε γυρίσει το αριστούργημα του, την ταινία "Πολίτης Κέιν", η Χέιγουορθ ήταν πολύ πιο διάσημη από εκείνον. Κατ' αρχάς ήταν πανέμορφη, για την ακρίβεια, ένα φαινόμενο -ακόμη και για τα μέτρα του Χόλιγουντ. Όμως, ήταν ένα κορίτσι "τραυματισμένο", σημαδεμένο με ένα τραύμα βαρύ, που μόνο σε εκείνον έμελλε να εκμυστηρευθεί.
Ο Γουέλς διέδιδε ότι θα παντρευτούν, αν και η Ρίτα ήταν ήδη παντρεμένη με τον Έντουαρντ Τζάντσον -πάμπλουτο επιχειρηματία με τα διπλάσια χρόνια της- γεγονός που τη θύμωνε αφάνταστα.
Σύμφωνα με τη βιογραφία του Γουέλς "Rosebud. Η ζωή του Όρσον Γουέλς", που έγραψε ο Ντέιβιντ Τόμσον (στα ελληνικά εκδόσεις Πάπυρος) "πρέπει να είχε διακρίνει στη Χέιγουορθ κάτι που του πήγαινε, πέρα από τη σαρκική επιθυμία". Βρήκε το τηλέφωνό της από έναν άλλο "υποψήφιο εραστή" της, τον Αντονι Κουίν, συναντήθηκαν και ξεκίνησε η σχέση.
Πάθος, κυκλοθυμία, αλκοόλ
Ο Γουέλς ήταν γοητευτικός, ήξερε να μιλάει, να της θυμίζει ξανά και ξανά, ότι ήταν μία θεά του έρωτα.
Η σχέση τους δεν ήταν ωστόσο, καλοδεχούμενη στο Χόλιγουντ, κυρίως επειδή ήταν κοινό μυστικό, ήξεραν τον βαθμό επιρροής του Ουέλς στη Χέιγουορθ. Όμως, στις 7 Σεπτεμβρίου 1943 παντρεύονται στη Σάντα Μόνικα.
Ήταν και οι δύο ξαναπαντρεμένοι: Ο Γουέλς, το 1934, σε ηλικία μόλις δεκαεννιά χρονών, είχε παντρευτεί την ηθοποιό Βιρτζίνια Νίκολσον, από την οποία απέκτησε μία κόρη. Πέντε χρόνια μετά χώρισαν.
Ο γάμος της Χέιγουορθ και του Γουέλς εξελίχθηκε σύντομα σε σύγκρουση γιγάντων, μια σχέση γεμάτη κυκλοθυμία, πάθος, αλκοόλ, αντιφάσεις και προβλήματα.
Στις 17 Δεκεμβρίου 1944 γεννιέται στην Καλιφόρνια η κόρη τους Ρεβέκκα. Ο Γουέλς δεν ασχολήθηκε με το "θέμα" -βρισκόταν σε περιοδεία στην Ανατολική Ακτή και ήταν ανοιχτός (...) σε σχέσεις με άλλες γυναίκες.
Η "Κυρία από τη Σανγκάη" -η μία και μοναδική κινηματογραφική συνεργασία τους- ήταν το κύκνειο άσμα της σχέσης.
Η Χέιγουορθ είχε κάνει τη "Τζίλντα" (1945) -η ορθή απόδοση είναι "Γκίλντα"... και ο Γουέλς, θέλοντας να σβήσει τη "Τζίλντα" ζητά από τη Ρίτα να κόψει τα μαλλιά της, να γίνει κατάξανθη, αυστηρή.
Είναι 1947 και ο Γουέλς υπογράφει μια σκοτεινή ιστορία για τα όρια του πάθους και του χρήματος, της ενοχής και της αθωότητας. Η τελική σκηνή στο λούνα παρκ με τους παραμορφωτικούς καθρέφτες έχει μείνει ιστορική. Ο ίδιος, στο ρόλον ενός μοναχικού ανθρώπου που κινείται σε έναν κόσμο του παραλόγου, φρόντισε να είναι εξαιρετικός.
Στην ημιτελή αυτοβιογραφία, ο Γουέλς μιλά για τη βιομηχανία του Χόλιγουντ και το πόσο "παράταιρος" ήταν. Αναφέρεται στη σχέση με τον φίλο του Έρνεστ Χέμινγουεϊ -μεταξύ άλλων, σε μια βραδιά με πολύ αλκοόλ μετά το Νόμπελ που κέρδισε ο Χέμινγουεϊ, με τον Γουέλς να γράφει "Έπρεπε να είχε πάει στην Κάρεν Μπλίξεν".
Δείτε ένα βίντεο με φωτοφραφίες από τη ζωή τους:
Πηγή: thetoc.gr