ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Την αγάπησαν οι άντρες, τη λάτρεψαν οι γυναίκες: "Η Μπέμπα Μπλανς ήταν παλαβιάρα"

"Καλά, ρε Μπεμπέκα, με το νυχτικό σου ήρθες να τραγουδήσεις;", της είπε με τον τρόπο του ο Γιώργος Ζαμπέτας, ένα βράδυ στην Πλάκα.

Την αγάπησαν οι άντρες, τη λάτρεψαν οι γυναίκες: «Η Μπέμπα Μπλανς ήταν παλαβιάρα»

Γράφει η Γιώτα Σύκκα

1961. Ο Γιώργος Ζαμπέτας διασχίζοντας την Αγίου Κωνσταντίνου βλέπει σε ένα αυτοκινητάκι Σκόντα να περνάει η Μπέμπα Μπλανς. "Σταματάει μπροστά μου η Μπλου και μου λέει, έλα να σε πάω σπίτι σου". Ετσι περιγράφει τη γνωριμία του με την τραγουδίστρια, που αγάπησαν πολλοί για την ιδιαίτερη φωνή της, την ομορφιά της αλλά και τις προκλητικές για την εποχή εμφανίσεις της στην πίστα.

Την αγάπησαν οι άντρες, τη λάτρεψαν οι γυναίκες: "Η Μπέμπα Μπλανς ήταν παλαβιάρα"
Πρώτη φορά ο Ζαμπέτας την είχε δει στην ταβέρνα του Βλάχου στην Ιερά Οδό, κοντά στο σπίτι του, τότε

Πρώτη φορά ο Ζαμπέτας την είχε δει στην ταβέρνα του Βλάχου στην Ιερά Οδό, κοντά στο σπίτι του, τότε. Μπουζούκι έπαιζε ο Λουκάς Μεφσούτης και τραγουδούσε η εκρηκτική Αγγελική Κωνσταντοπούλου, γνωστή με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Μπέμπα Μπλανς.

Η "Μπέμπα Μπλου" "ήταν μια τρελή, πολύ τρελή", διηγείται δεκαετίες μετά στην Ιωάννα Κλειάσιου, στην έκδοση "Βίος και πολιτεία" (εκδ. Ντέφι). "Εντάξει είσαι η Μπλανς για τα μαγαζιά, αλλά για τους άλλους που δεν σε ξέρουνε δεν πρέπει να κάνεις κάτι;", της έλεγε, συμβουλεύοντάς την να ηχογραφήσει τραγούδια, να μην περιορίζεται στα μαγαζιά. Την πήγε στη Fidelity, στον Πατσιφά. "Της δίνω το "Ποτέ, ποτέ" και το "Καλωσόρισες, βρε Γιώργη". Με το που τα λέει, μπαμ και σουξέ η Μπέμπα η Μπλου. Της δίνω κι άλλα, αλλά της Μπέμπας το μυαλό ήτανε αλλού. Πολύ τρελή, πολύ παλαβιάρα, γι’ αυτό και δεν κατόρθωσε να γίνει η μεγάλη καλλιτέχνιδα, αν κι ήτανε μεγάλη δεν μπόρεσε να πατήσει στο σανίδι σαν κυρίαρχη, σαν αυτοκράτειρα όπως γίνανε οι άλλες, Μαρινέλλα, Δούκισσα, Μοσχολιού". Της ξεγήθηκε, όπως έλεγε, καλά. Την έβαλε σε δίσκους και ταινίες. Την αγάπησε και ο φακός. "Είπε πολύ καλά το "Καράβι”, "Μιας πεντάρας νιάτα”, καταπληκτικά. Σε πιάνει η φωνή της, είναι μοναδική, ιδιόρρυθμη και μυστήρια. Με αγγίζει εμένα η Μπέμπα, με πιάνει, μου αρέσει. Εχει γνήσια λαϊκή φωνή. Εχει στη φωνή ένα βελούδο μυστήριο".

Δείτε την στο τραγούδι Έναν αητό αγάπησα, το 1967:

Αλλά "αγύριστο κεφάλι", έλεγαν οι παλιοί μουσικοί. "Μυαλό για πέταμα, κουκούτσι μυαλό, τρελή τελείως!", "της έλειπε η σύνεση", γράφει η κόρη του συνθέτη Κατερίνα Ζαμπέτα στην έκδοση "Βαθιά στη θάλασσα θα πέσω…" (εκ. Αγκυρα). Οταν δούλευαν μαζί στο πάλκο ήθελε να λέει τραγούδια άλλων συνθετών, αυτά που έλεγαν άλλες τραγουδίστριες. "Ο πατέρας απελπιζόταν. Πού να συνεννοηθεί μαζί της". Η ατίθαση Μπέμπα απέρριψε τον "Αλήτη". "Γιώργο, δεν έχεις κανένα άλλο καλύτερο;", του είπε και η συνεργασία χάλασε. ""Αμυαλη γυναίκα”, μουρμούρισε και ανέβηκε στο στούντιο να της ζητήσει να φύγει", θυμάται η Κατερίνα Ζαμπέτα. Το σφράγισε, όμως, με το δικό της αίσθημα η Βίκυ Μοσχολιού.

Η εκρηκτική Μπλανς έκαιγε καρδιές. Αλλά όταν τα χρόνια πέρασαν, η ομορφιά έσβησε, τα χρήματα χάθηκαν σε κακές επενδύσεις και έμειναν μόνο η φωνή και ελάχιστοι κοντά της, ομολόγησε ("Freddo" 2016): "Ολοι οι άντρες με έβλεπαν σαν ένα κομμάτι κρέας, για να περάσουν καλά μαζί μου". Θα μπορούσε να έχει περισσότερα από τα 12 σπίτια που έχασε. "Ημουν επιπόλαιη". Οταν μετακόμισε στην Κυψέλη και της ζήτησα να συναντηθούμε για μια συνέντευξη στην "Κ", αρνήθηκε με μπλαζέ ευγένεια. "Δεν θέλω να δείτε πού μένω πια".

Στο "Πεθαίνω σαν Χώρα" του Δημήτρη Δημητριάδη, που σκηνοθέτησε ο Μιχαήλ Μαρμαρινός το 2013, την είδαμε τελευταία φορά.

"Ολοι οι άντρες με έβλεπαν σαν ένα κομμάτι κρέας, για να περάσουν καλά μαζί μου". Θα μπορούσε να έχει περισσότερα από τα 12 σπίτια που έχασε. "Ημουν επιπόλαιη".

Η Μπέμπα Μπλανς έζησε μοιραία. Εκανε θέαμα στην πίστα με τις ενδυματολογικές επιλογές της, προκαλώντας άλλες τραγουδίστριες, αντίθετα από τους θαυμαστές της που λάτρευαν το ταμπεραμέντο της. "Καλά, ρε Μπεμπέκα, με το νυχτικό σου ήρθες να τραγουδήσεις;", της είπε με τον τρόπο του ο Γ. Ζαμπέτας ένα βράδυ στην Πλάκα, ύστερα από έναν θυελλώδη καβγά με δύο άλλες ερμηνεύτριες που τη συμβούλεψαν να αλλάξει ρούχα. Η θρυλική Μπέμπα έφυγε στα 73 της χρόνια.

Read Next

14 Μαϊ 2024

46 χρόνια πρίν-Όταν ο Φαίδων Γεωργίτσης συνάντησε τη Ρίτα Χέιγουρθ στη Θεσσαλονίκη, το 1977

Όταν το όμορφο αγόρι του ελληνικού κινηματογράφου συνάντησε τη ντίβα του Χόλιγουντ, που πέθανε σαν σήμερα.

14 Μαϊ 2024

Ρίτα Χέιγουορθ: "Οι άνδρες κοιμούνται με τη Τζίλντα και ξυπνούν μαζί μου"

Η τραγική ιστορία πίσω από τη διάσημη φράση τηςπιο επιθυμητής κοκκινομάλλας του Χόλιγουντ που γεννήθηκε στις 17 Οκτωβρίου 1918. και πέθανε στις14 Μαΐου 1987.

Περισσότερα από

Stories

13 Μαϊ 2024

Η ανατριχιαστική ιστορία της Άνι-Φριντ Λίνγκσταντ των ABBA που έγινε πείραμα στα χέρια των Ναζί

Η τρομακτική, αληθινή ιστορία της Άνι που κατάφερε να γλιτωσεί όταν δραπέτευσε στη Σουηδία.

13 Μαϊ 2024

"Μια φιλενάδα μου είπε κάποτε ότι δεν πρέπει να μαλώνω ποτέ με κάποιον που δεν αγαπάω"

Από τους πιο ποθητούς άντρες του Χόλιγουντ, με άπειρους έρωτες, έναν γάμο, εννιά παιδιά και ξέχειλο ταλέντο. Η παρανοϊκή γοητεία του Τζακ Νίκολσον εμπνέει.

13 Μαϊ 2024

Ο μοναχογιός της Ντόρις Ντέι ήταν ο στόχος του Τσάρλς Μάνσον στην στυγερή δολοφονία του 1969

Η απίστευτη ιστορία πίσω από την μαζική δολοφονία που συγκλόνισε το Χόλιγουντ του 60'.

12 Μαϊ 2024

John Lennon: Το πιο συγκινητικό τραγούδι που έχει γραφτεί ποτέ για τη μητέρα δεν μιλάει για μία σχέση αγάπης

Δεν μιλούν όλα τα τραγούδια που έχουν γραφτεί για τη μαμά για έναν τρυφερό δεσμό αγάπης και αφοσίωσης. Η ιστορία πίσω από το τραγούδι του John Lennon "Mother"

12 Μαϊ 2024

Λίλυ Παπαγιάννη: Η πιο φινετσάτη κυρία του ελληνικού Θεάτρου σε ηλικία 27 ετών

Η αξέχαστη ηθοποιός, εκτός από φινετσάτη και όμορφη, χαρακτηριζόταν από ταλέντο, παιδεία και ποιότητα. Μια σπάνια φωτογραφία 62 χρόνια πριν.

12 Μαϊ 2024

Κάθριν Χέπμπορν: Τα τέσσερα Όσκαρ, ο Σπένσερ Τρέισι και η αυτοκτονία που στιγμάτισε την ζωή της

Φεμινίστρια, ασυμβίβαστη, καλλιεργημένη και ανεξάρτητη η Κάθριν Χέπμπορν που μαγνήτιζε τους θεατές υπήρξε role model για τις γυναίκες.

12 Μαϊ 2024

"Πότε θ’ ανθίσουνε τούτοι οι τόποι; Πότε θα ‘ρθούνε κανούργιοι ανθρώποι, να συνοδεύσουνε την βλακεία στην τελευταία της κατοικία";

Σαν σήμερα πεθαίνει ο Νίκος Γκάτσος, ο ποιητής των αθάνατων ελληνικών τραγουδιών. Τα ποιήματα και οι στίχοι του έχουν μεταφραστεί στα Αγγλικά, Γαλλικά, Δανέζικα, Ισπανικά, Ιταλικά, Καταλανικά, Κορεατικά, Σουηδικά, Τουρκικά, Φινλανδικά.

11 Μαϊ 2024

"Μάθημα Σολφέζ": Η πρώτη ελληνική επιτυχία της Eurovision 47 χρόνια πριν, είχε ανύπαρκτο μπάτζετ

7 Μαΐου 1977. Το "Μάθημα Σολφέζ" γίνεται η πρώτη ελληνική συμμετοχή που τερματίζει στην πεντάδα της Eurovision. Χρειάστηκε να περάσουν 27 χρόνια για να σπάσει αυτό το ρεκόρ.

11 Μαϊ 2024

"Άσπρο, μαύρο όνειρα κάνω": Η Αλέξια στη σκηνή της Eurovision 37 χρόνια πριν

Ήταν το μακρινό 1987 και αυτό που απογείωσε κατόπιν την καρέρα της Αλέξιας.